Geplaatst op: 30-08-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Provincie Overijssel stimuleert toerisme  

Subsidieregeling gaat per 1 september weer open

Provincie Overijssel stimuleert toerisme  

De provincie Overijssel opent de laatste tender voor de Product-Markt-Partner-Combinatie (PMPC). Met deze subsidieregeling wil de provincie toeristische ondernemers stimuleren om via samenwerking met partners uit andere sectoren nieuwe producten te realiseren. Er is in totaal 500.000 euro beschikbaar. Initiatiefnemers kunnen een subsidie krijgen van maximaal 100.000 euro. De regeling gaat per 1 september aanstaande open. Belangstellenden kunnen hun aanvraag tot 2 oktober bij de provincie indienen.

 

Gedeputeerde Roy de Witte is woensdag 28 augustus op bezoek geweest bij een mooi en succesvol voorbeeld wat je kunt bereiken met deze subsidie: het Kanoparadijs Weerribben-Wieden. Een samenwerking tussen 11 toeristische accommodaties –zoals twee campings, een aantal B&B’s en kanoverhuurders- die samen met Staatsbosbeheer dit project hebben ontwikkeld. Samen zetten zij onder het motto ‘Bed & Kano’ een aantal meerdaagse arrangementen in de markt. Er zijn routes ontwikkeld, aanlegsteigers aangelegd, nieuwe kano’s aangeschaft en er is een website ingericht. ‘Mooi om te zien dat door de regeling ondernemers elkaar opzoeken en daardoor letterlijk en figuurlijk de verbinding met elkaar en met de natuurgebieden leggen. Door de vele boekingen en de inzet van Marketing Oost is het project een succes.’, stelt Roy de Witte. Hij ging gisteren in gesprek met de betrokken ondernemers, Staatsbosbeheer en Marketing Oost over de regeling.

 

Het is niet de eerste keer dat de provincie de subsidie gebruikt om de toeristische sector te stimuleren. Andere voorbeelden zijn onder andere de Selfieroute in Kampen, het Fietsarrangement Regge–Sallandse Heuvelrug en de Vechtslinger. 

Link: http://www.overijssel.nl/thema's/toerisme/innoveren/
Topics:Beleid
Trefwoorden: Subsidieregeling

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.